Loading...

Shoe the Bear har lært at tænke stort

(Case udarbejdet i 2016)

At have Væksthus Midtjylland med på sidelinjen har skubbet til Shoe the Bear i Aarhus, som for 10 år siden var en iværksættervirksomhed og har nu 10 medarbejdere.

Omsætningen skal tredobles og bundlinjen femdobles indenfor de næste par år i Shoe the Bear. Ambitionerne er store – men ikke urealistiske – for det har Shoe the Bear præsteret før. De fire gazeller på hylden vidner om en virksomhed, der spurter afsted.

Væksthus Midtjylland har lært os at tænke stort, siger medejer Thomas Frederiksen, som for 10 år siden startede Shoe the Bear sammen med Jacob Fuglsang. De har nu 8 medarbejdere i Aarhus og to i København.

”Med 10.000 kr. hver og en Fiat Uno gav vi os i kast med at starte en fælles virksomhed. Og på grund af medfinansiering fra Væksthus Midtjylland har vi turdet tage større skridt, end vi ellers ville”, siger Thomas Frederiksen.

I 2009 fik Shoe the Bear første gang hjælp via Væksthus Midtjylland, og det har de gjort med jævne mellemrum lige siden. I dag er Shoe the Bear en international virksomhed, der sælger støvler, sandaler og stiletter i læder i 20 lande. Skoene sælges i 130 danske butikker, og 60 procent af omsætningen stammer fra salg på nettet.

”Vi har haft et smukt parløb med Væksthuset siden 2009. Det startede med en iværksættervejledning. Siden blev vi gjort klar til en investor, og senest har vi fornyet vores koncept og logo. Væksthuset har gennem årene skubbet os fremad ved at sige, at man ikke kan spare sig til vækst. Den tankegang kan være svær at mestre, når virksomheden er startet et kvarter efter finanskrisen”, fortæller Thomas Frederiksen.

Men han og hans partner har erkendt, at hvis de vil fortsætte med vækst-rater på op til 70 %, nytter det ikke at have begge ben for solidt plantet på jorden. Det vil de huske, når de snart kaster sig over virksomhedens PR og markedsføring.  Og selvfølgelig tager Væksthus Midtjylland med på råd.

keyboard_arrow_up